Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen op Social Schools | Registreren
  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Dalton
    • Team
    • Schoolgids
    • Talent primair
    • Partners
    • Leerschool
  • Groepen
    • Kinderkrant
  • Praktische informatie
    • Schooltijden
    • Schoolkalender
    • Vakantierooster
    • Verlof en afwezigheid
    • Nieuwsbrief
    • Intern contactpersoon
    • Klachtenprocedure
  • Ouders
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderparticipatie
    • Ouderportaal
  • Downloads
    • Documenten
    • Formulieren
  • Contact
    • Kennismaken
    • Aanmelden
    • Vacatures
Zelfstandigheid
Verantwoordelijkheid
Samenwerken
Reflectie

  • Schooltijden
  • Schoolkalender
  • Vakantierooster
  • Verlof en afwezigheid
  • Nieuwsbrief
  • Intern contactpersoon
  • Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

 

Daltonschool de Hobbedob heeft zich, via Talent Primair, aangesloten bij de Landelijke Klachten Commissie (LKC) voor het openbaar en algemeen toegankelijk onderwijs.

Er is een klachtencommissie voor alle scholen van het bevoegd gezag die de klacht onderzoekt en het bevoegd gezag hierover adviseert. 

Het bevoegd gezag kan zich ook, na hierover instemming te hebben verkregen van de (gemeenschappelijke) medezeggenschapsraad, aansluiten bij een regionale of landelijke commissie.

De klachtencommissie geeft gevraagd of ongevraagd advies aan het bevoegd gezag over: 

  • (on)gegrondheid van de klacht; 
  • het nemen van maatregelen; 
  • overige door het bevoegd gezag te nemen besluiten. 

De klachtencommissie neemt, ter bescherming van de belangen van alle direct betrokkenen, de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht bij de behandeling van een klacht. De leden van de klachtencommissie zijn verplicht tot geheimhouding van alle zaken die zij in die hoedanigheid vernemen. Deze plicht vervalt niet nadat betrokkene zijn taak als lid van de klachtencommissie heeft beëindigd. 

De klachtencommissie brengt jaarlijks aan het bevoegd gezag schriftelijk verslag uit van haar werkzaamheden. 

Probeert u een klacht in eerste instantie op te lossen met de persoon zelf. Mocht u er samen niet uitkomen, dan kunt u contact opnemen met de schooldirecteur of een interne vertrouwenspersoon of in het laatste geval de klachtencommissie.

De officiële procedure kunt u rechts op deze pagina downloaden. 
Klachtenregeling Talent Primair

 

Snel naar

Uw kind aanmelden

De schoolgids

Ouderportaal Social Schools

Daltononderwijs

Onze school Missie en visie Dalton Team Schoolgids Talent primair Partners Leerschool
Groepen Kinderkrant
Praktische informatie Schooltijden Schoolkalender Vakantierooster Verlof en afwezigheid Nieuwsbrief Intern contactpersoon Klachtenprocedure
Ouders Ouderraad Medezeggenschapsraad Ouderparticipatie Ouderportaal
Downloads Documenten Formulieren
Contact Kennismaken Aanmelden Vacatures
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools